foton

foton

onsdag 21 november 2018

Unicorn tårta till Ida



När söta lilla Ida skulle fira sin födelsedag, så beställde dom denna Unicorn tårta av mig.
Dessa tårtor har blivit väldigt populära den senaste tiden, och jag har gjort en hand full olika av dem.
Jag försöker att aldrig göra två helt identiska tårtor, utan vill gärna göra någon detalj lite annorlunda.
Det är inte alltid så lätt att ändra, om kunden önskar sig en likadan som någon annan fått.
Men jag har iallafall hittills gjort håret olika på alla Unicorn tårtor jag gjort.

Denna ponny fick lite mera rosa i sitt hår, och denna gång blev själva ponnyn vit. :)

 
 

Tårtan fylldes med jordgubbsmousse och chokladmousse, och är spacklad med smörkräm.
Håret är spritsat med vit chokladfrosting, och öronen och hornet är sockermassa.


Grattis Ida!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar