foton

foton

måndag 25 december 2017

70 års tårtor


De här tre tårtorna for förra veckan iväg till en grannes 70 års fest.

Det har blivit en hel del bakas sista tiden måste jag medge, och klart man ställer upp när grannarna frågar. :) Alltid roligt med nya utmaningar när man hör kundens önskemål :)


Önskemålet var hunden Felix, gärna födelsedagsbarnet själv, ett trafikmärke med siffrorna 70 och gärna även en buss, eftersom han jobbat (jobbar) som busschaufför. Färgerna fick gärna gå i blå/vitt, eftersom Finland fyllde 100 år i år. :)


Alla tre tårtor var cheesecake med svartvinbär och vitchoklad, och kladdkakebotten.
Sååå otroligt god cheesecake måste jag säga.
Dekorationerna är sockermassa. 
Hunden och gubben började jag redan jobba med för någon vecka sedan, så att
dom skulle hinna torka. Rosorna blev en impulsgrej i sista minuten. :D
De runda vita plattorna av sockermassa lade jag på tårtan enbart för att jag inte visste om en cheesecake orkar bära upp tyngden av dekorationer.







Det blev rätt många bilder det här...men kunde inte bestämma mig för vilka det skulle bli.

Ha en trevlig kväll allihop! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar