foton

foton

lördag 7 april 2018

Tårtor till Påsken 2018

God kväll allesammans! :)

Här kommer några tårtor som jag gjorde inför påsk helgen.
En till eget kaffebord och resten till andra. :)


 En liknande skogstårta som den jag gjorde för någon vecka sedan.
Denna var dock lite mindre och den skulle dessutom bli som en överraskning. :)


Denna härligt goda cheesecake, var vinnartårtan i mitt lotteri som jag hade på en Bröllops och Festmässa som jag deltog i, i början av mars. Tårtan söktes på skärtorsdagen.
Här hittar ni receptet. Denna gång gjorde jag den med hälften mörk choklad.

 Denna smarriga cheesecake med chokladdoppade jordgubbar beställde en väninna
till sin mammas födelsedag på skärtorsdagen. Receptet finns här.




Den här tårtan gjorde jag till vårt eget kaffebord på påsklördagen, när svärmor bjöd på middag. 
Den blev lite av ett experiment, med en ny vaniljmousse och en ny mangomousse. 
Sen ännu choklad ganache som rinner ner över tårtan, och färska bär och frukt.

Gott var det kan jag lova!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar