foton

foton

måndag 19 november 2018

70 års tårta till trädgårdsmästare



Den här tårtan gjorde jag i mitten av Oktober till en kär vän.
Han är trädgårdsmästare här i stan och även som en mentor för mig.
Vi har en bra kontakt, och det är till honom jag ringer med alla mina frågor titt som tätt.
Jag har gjort en stor del av min praktik hos honom, och även jobbat för honom som egen företagare nu i sommar.
Så när han fyllde 70 år så lovade jag att jag fixar en tårta till honom som present.
Sagt och gjort, så blev det!


Jag ville få med så mycket som möjligt på tårtan, men ändå sådant som gick att förverkliga rätt fort, eftersom jag även hade andra jobb.
Så till en trädgårdsmästare som lägger sten och älskar blommor, så fick jag ihop denna tårta.
De svarta bitarna på den undre tårtan är alltså skiffer sten :D
Sen finns där ett träd med höstlöv och en skottkärra och kratta som hör till höst skötsel.

Han gillar bland annat hortensior, rosor och solrosor, så dessa finns självklart med på tårtan.
Sen hittar ni även lavendel och lite gräs. :)


Tårtan innehöll vaniljmousse och svarta vinbärsmousse. Den undre är spacklad med smörkräm och täckt med bitar av sockermassa och lite marsipan.
Den övre tårtan är täckt med chokladsmörkräm. ( såå god!)





♥ ♥ ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar