foton

foton

söndag 25 mars 2018

En tårta i pastellfärg till fotoshoot


Eftersom jag hade inbokat en fotoshoot med stadens härligaste fotografer,
för att ta lite bilder till kommande hemsidan och till mina logon,
så behövde jag ta med mig lite rekvisita.

Den här tårtan var en av två tårtor som jag gjorde till fotoshooten.
Den blev även vinsten i mitt lotteri på facebook till Valentines Day.

Tårtan innehöll chokladbotten och tårtbotten smaksatt med jordgubbssaft från mosade jordgubbar.
Fyllningarna var vaniljkräm och mosade jordgubbar samt en chokladmousse.


Här kommer även lite info om fotoshooten :)

För trädgårdsfirman så hade vi bestämt med reklambyrån som gör min företagsimage,
att jag skulle fotograferas i hängselbyxor, skjorta och gamla trädgårdsredskap.
För Tårtmakartösens foton, så skulle jag stylas i 50 tals stil, med hår och makeup
som en servitris på 50 talet. Rött läppstift, mycket eyeliner och lockar i håret.
Kläderna skulle vara i pastellfärger, så jag inhandlade lite olika klänningar.
Jag hade även med mig två olika kakor i pastellfärger.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar