foton

foton

lördag 5 maj 2018

Cheesecake med vanilj och jordgubb


God kväll!
Det har blivit ett litet uppehåll i bloggandet nu en tid, eftersom jag har prioriterat att greja ute på
gården istället. Våren är äntligen här för att stanna, och med den kommer mängder av sysslor utomhus. :)
Jag älskar våren, när man får följa med i trädgården när alla växter vaknar till liv igen efter vintern.
Men nog om det. Nu tänkte jag ta mig tid till bloggandet igen. ;)
De här två ostkakorna var för någon vecka sedan beställda till ett företag, som firade en kollega som gick i pension.


Tårtorna bestod av kladdkakebotten, jordgubbsmousse och vaniljmousse. (Receptet på vaniljmoussen finns inte på bloggen ännu.)
Jag dekorerade dem med färska jordgubbar, lite stänk av torkade hallon, och lite smält choklad.
Det har blivit rätt många cheesecakes på sista tiden, så man får utmana sig själv med att dekorera dem lite olika. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar