foton

foton

söndag 6 maj 2018

Doptårtor med spritsad dekoration


 Dessa två doptårtor gjorde jag för någon vecka sedan till min mans och mitt första gemensamma gudbarn. :) Min barndomskompis tredje barn döptes och vi fick äran att bli gudföräldrar till lille Roy.
Önskemålet var vita släta tårtor med spritsade "blommor" i olika blåa nyanser.
Trodde nog i ett svagt ögonblick att jag skulle få gråa hår med de här tårtorna, men slutresultatet blev riktigt godkänt av mig själv. :D


Tårtorna var glutenfria as always, och innehöll mosade hallon med grädde och vaniljkräm.
De är spacklade med smörkräm och dekorerade med olika "blommor" av olika smaker.  Någon färg är vit chokladmousse, och någon är en marängsmörkräm och någon är vispad grädde. :)



 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar