foton

foton

torsdag 2 oktober 2014

Födelsedagstårta med höstlöv


Den här tårtan gjorde jag som en impulsgrej för en dryg vecka sedan, när min kära faster fyllde år.
Förra året kämpade jag ihop min andra marsipantårta ever till hennes födelsedag, och den tårtan blev också mitt första blogginlägg! :)
Denna gång fick det däremot bli en gräddtårta, eftersom sådana går fortare att slänga ihop, och för att jag själv hellre äter en gräddtårta. ;) Dekorationen denna gång blev heller inte särskilt invecklad. Bara några höstlöv i olika färger fick pryda tårtan.

Tårtan bestod av glutenfritt tårtbotten, vit chokladmousse, och mangomousse. ( Provade laga en mangomousse för första gången. Ett helt påhittat recept, och god blev den.)
Tårtan är täckt med vispgrädde, och uppe på tårtan är det ett lager med kinuski.

God fortsättning på hösten, alla läsare! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar