foton

foton

torsdag 25 december 2014

Vårt pepparkakshus 2014 :)

 Förra året sa jag, att jag ville hitta en annan mall till pepparkakshus, än den som jag gjort flera år i rad nu. Helst villa jag ju förstås hitta ett Muminhus, som jag kunde bygga ihop med min son...men det var lättare sagt än gjort verkade det som.
Men av en ren slump, råkade jag nämna för min kompis mamma, att jag sökte efter en mall till ett Mumin pepparkashus, och tro det eller ej, men hon hade ett sådant! :)
Hur tur får man ha alltså!! :)
Och kan ni gissa hur glad och lättad jag blev?! :)

 Hon hade dessutom nästan alla Mumin figurerna också, som pepparkaksformar. Så det var bara för mig och Nelson, att sätta igång pepparkaksbaket. Jag gjorde husdelarna, och han gjorde muminfigurerna. :)
Själva ihopsättandet av huset gick som på räls, och jag ville inte spöka ut det med allt för mycket godis heller, så vi dekorerade ganska sparsamt. Men det blev godkänt här hemma, så det var ju huvudsaken. ;)



( Vi gjorde nog pepparkakshuset redan före lillajul, men jag har haft problem att få bilderna fixade, så därför inga blogginlägg förrän idag. Min dator gav upp, så jag måste använda min sambos dator...o han har inget fotoredigerings program..så det har jag fått leta runt efter nu måste jag säga!! :) ) Men slutet gott, allting gott!

GOD JUL och GOD FORTSÄTTNING PÅ JULEN till er alla!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar