foton

foton

tisdag 3 mars 2015

Intressant läsning!

Här kommer ett tips till er som har Celiaki.
Den här tidningen kom ut för en tid sedan, och innehåller massvis med intressant läsning om hur man bakar glutenfritt. Det finns en hel hög med olika intressanta recept, och användbar info. 
Min supersnälla mamma köpte tidningen till mig i förra veckan, och jag väntar sååå på att få baka kanelbullarna som finns i tidningen! Ser såå goda ut alltså! 

Jag är nog en av dem, som är så otroligt kräsen och misstänksam av mig när det gäller glutenfria bakverk och glutenfria recept. Man vill ju inte ödsla tid på något som sist och slutligen hamnar i soptunnan.
Goda bullar är nog det absolut svåraste att få till som glutenfria, så jag har nästan gett upp hoppet om att nånsin få smaka en god kanelbulle eller en smaskig bulle med smöröga. 
Så gissa om jag blev glad när receptet i den här tidningen, på kanelbullar, verkligen verkar vara värt mödan. :D


Det finns dessutom ett helt uppslag med alla olika glutenfria mjöl, de flesta dessutom naturligt glutenfria. När man ser alla alternativ så här, på en och samma plats, så inser man nog att det finns oändliga möjligheter att baka glutenfritt.
Man kan alltså använda andra mjölsorter än en glutenfri mjölmix. ;) Bara att välja och vraka! :)

Så varsågoda och rusa till affären och köp denna tidning! 
Jag lovar att ni vill läsa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar