foton

foton

söndag 15 mars 2015

Brazilian jiu jitsu födelsedagstårta


Hej på er alla!
Igår firade vi min sambo, som fyllde år på fredagen. Hans önskemål på tårta, var i år igen en Brazilian jiu jitsu tårta med marsipan. Förra året såg tårtan ut så här, och i år ville han ha en som såg ut som hans favorit dräkt.


 Som vanligt så ger han mig en utmaning, med sina val av tårtor, min kära sambo. :)
Jag har aldrig förr gjort såna här "t-skjorts tårtor", så det blev att fundera lite hur jag skulle göra.
Men helt ok blev resultatet till slut, om än lite tråkigt..Men den blev ju som han skulle ha den, så tror nog han var nöjd.
Själv är jag ingen marsipan fantast, så jag bakade lite annat smått och gott också med choklad. :D



Tårtan bestod av glutenfritt tårtbotten, chokladmousse gjord på vit choklad, och mangomousse.
Den är spacklad med smörkräm och täckt med marsipan, som jag färgat lite vitare. Det blåa bältet och logon är sockermassa.

Här kommer några bilder på vår lilla fotosession i köket :)
Både hunden och lilltösen var nyfikna på varför pappa sitter på golvet.
Dom fick såå gärna vara med på några bilder!
Sonen däremot var inte intresserad av att hamna på bild denna gång :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar