foton

foton

lördag 21 november 2015

Gräddtårtor med kinuski och rosor

Hej på er!

Nu är helgen här igen, och äntligen har jag hunnit pyssla med min favorithobby, nämligen tårtor. :) Jag har varit så upptagen av allt möjligt annat, så något tårtbakas har jag inte ens hunnit tänka på sen i somras.
Men denna vecka har jag varje kväll fått pyssla ihop något smått, så att tårtorna skulle vara klara till idag.


 De här två gräddtårtorna for för någon timme sen iväg till en minnesstund.
Önskemålet var vita tårtor med röda rosor, och ett litet kors på vardera tårta.
Tårtorna fick vara med grädde, och då passade jag på att fråga om jag fick lägga ett lager av världens godaste kinuski utanpå också. :) Blir finare så tycker jag, än med bara grädde utanpå.



Tårtorna var både glutenfria och laktosfria. De bestod av glutenfritt tårtbotten, ett lager hallonmousse och ett lager kinuskimousse, och var garnerade med vispad grädde, och ett lager av min favorit kinuski. Rosorna och bladen är marsipan, och korset är sockermassa.




Ha en trevlig lördagkväll allihop!

/ diana- tårtmakartösen 


♥  ♥ 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar