foton

foton

tisdag 3 juli 2018

50 års tårta med stockbil

Hej på er!

Idag när regnet bara öser ner, så passar det utmärkt att bänka sig framför datorn och skriva lite. :)
Bloggandet har lite lidit av att jag har haft så fullt upp hela våren/sommaren, men NU tänkte jag ta mig tid att uppdatera bloggen lite, med några tårtor. :)

Här kommer en tårta från april. 
En 50 års tårta som en bekant beställde, då hennes man fyllde 50.
Han kör stockbil, så därför var önskemålet en tårta med stockbil på. :)

Jag som älskar utmaningar, så fick nog här iallafall en rejäl utmaning.
Men slutresultatet blev godkänt av mig själv, och även av kunden. ;)

Stockarna på bilen är vanliga salta pinnar.


 
Det är så länge sen jag gjorde den här tårtan, så jag minns ju inte ens mera vad den hade för smaker.
Något syrligt och gott var det iallafall. ;) och förstås GLUTENFRI ;)
Det var även första gången jag gjorde en fyrkantig gräddtårta, och det var så skönt med något annat än det som jag alltid fixar. Lite omväxling är bra. ;)


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar