foton

foton

måndag 30 juli 2018

Bröllopstårtor till ett lantligt bröllop



I maj fick jag äran att göra dessa bröllopstårtor till en brud som själv är en otroligt duktig tårtfixare.
Jag blev så otroligt smickrad när hon frågade mig, och klart att jag ville göra tårtorna till deras bröllop.
Önskemålet var tårtor för 120 personer, gärna med nåt annat än sockermassa och smörkräm och smakerna fick gärna vara nåt syrligt och gott.
Smakerna bollade vi med av och till, men slutligen bestämde vi oss för en fyllning med mango och passion, och en fyllning med hallonmousse.
Allt som allt blev det en tre våningstårta och två enskilda tårtor.

Vi bestämde även att jag bygger upp tårtan på plats och ställe och således inte behöver köra med en våningstårta på den kurviga och guppiga vägen, som ledde till festplatsen. Bröllopet ordnades på en vacker lantlig gård och festlokalen var en otroligt vacker och uppfixad ladugårdsvind.
Det var en helt magisk stämning där inne, när jag kom för att fixa kakorna klara, kvällen före bröllopet.
(Tårtan hade blivit lite kantstött före serveringen, men misstag händer och det gör inget ;) )
Jag tog inga egna bilder av tårtorna som klara, eftersom klockan var kring halv 12 på natten, och belysningen var inte den bästa. ;)
De här vackra bilderna skickade bruden till mig en tid efter bröllopet. :)
TACK igen en gång för de vackra bilderna!


Här bjuder jag även på en bild av mig, på ladugårdsvinden ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar