foton

foton

måndag 30 juli 2018

Två små födelsedagstårtor


Gokväll.
Bloggandet har blivit på efterkälken nu sen i våras.
Skall försöka ändra på den saken och skriva så många inlägg jag bara orkar med ikväll ännu. :) 

De här två tårtorna beställdes av en bekant i slutet av maj, till ett födelsedagskaffe.
Önskemålet var två mindre tårtor som gärna fick vara olika och smakerna fick gärna vara mot det syrligare hållet. Eftersom jag fick fria händer, så valde jag att göra en gräddtårta (min ständiga favorit) och en dripcake. :)
Gjorde även en hel massa maränger i samma veva, eftersom jag hade en massa äggvitor överlopps från att ha lagat otaliga satser av hemlagad lemoncurd. 
Så några maränger fick också pryda tårtan. :)

Minns tyvärr inte längre vad jag lade i för fyllningar, eftersom det börjar vara en tid sedan maj. ;)

Ha en bra kväll allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar