foton

foton

tisdag 11 september 2018

40 års tårta med Nike skor


Hej på er alla!
Idag har vi en regnig tisdag här i Ekenäs.
Tänkte passa på att igen uppdatera bloggen lite, eftersom jag ligger en aning efter med det.

Dessa tårtor gjorde jag för ca 2 veckor sedan till en överrasknings 40 års fest.
Frun ville överraska sin man med lite vänner och fest och tårta.
Eftersom han är en flitig löpare, så önskade hon länkskor på tårtan.
Jag fråga vad han har för märke på sina skor, och hon svarade att laga vad du vill
bara, han har alla märken :D



Tårtorna var båda två gjorda av glutenfritt tårtbotten, och fyllda med hallonmousse och vaniljmousse.
De var täckta med grädde och uppe på tårtan är det ett tjockt lager kinuski och spritsad grädde.
Skorna är sockermassa. :)


Nike skorna innebar en ny utmaning för mig, eftersom jag hittills bara gjort såna där baby converse skor till doptårtor. Men det är alltid kul med nya utmaningar och jag fixade det! :)
Blev helt nöjd över mina första löparskor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar