foton

foton

fredag 21 december 2018

85 års tårta



 Den här tårtan gjorde jag i mitten av november till en dam som fyllde 85 år. :)
Jag ville göra något vackert till henne, eftersom hon själv är en sann konstnär. 
Hon gör fantastiska tavlor, och målar även porslin och klockor etc.

Så jag bestämde mig för att slänga ihop rosor (alltid vackert med rosor) i olika nyanser
av lila. Jag ville ha någon sån dekoration som kunde levereras på tårtan och inte i en skild box,
och då får dekorationerna inte vara för höga, eftersom tårtan måste rymmas in i en kakbox.

Men det blev väldigt stiligt med vit tårta och rosor. :)
Pärlbandet runt tårtan är pudrat med pärlemor pulverfärg, så de glittrar vackert. :)



Tårtan är gjorsd av glutenfritt tårtbotten och fylld med svartavinbärsmousse  och vaniljmousse.
Den är spacklad med smörkräm och täckt med en massa som jag blandat 50/50 med sockermassa och marsipan. Rosorna är flowerpaste.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar