foton

foton

söndag 19 januari 2014

Födelsedagstårta med hästsko och dans tema :)

Denna födelsedagstårta for till Wilma, som firar sin 12 års födelsedag idag. :)
Jag fick olika tips, på vad födelsedagsbarnet gillar, och jag fastnade slutligen för dans och häst tema. Jag bestämde mig för att göra hästskon, som en skild liten tårta, och den fick dessutom fungera som dansscen åt dom dansande figurerna. :) Lite stjärnor hör väl också till dans, så det fick bli stjärnor i olika färger för att pigga upp tårtan.

Tårtan bestod av ljusa glutenfria tårtbotten, hallonmousse och kinuskimousse. Den är täckt med grädde, och uppe utanpå tårtan är det ett lager med min favorit kinuski :). Hästsko-tårtan är fylld med hallonsylt och smörkräm, spacklad med samma smörkräm och täckt med sockermassa. Resten av dekorationerna är gjorda i marsipan och sockermassa. Wilma gillar turkos färg, därav färgen på grädden, och en del av dekorationerna :).
(Siffran 12, skall egentligen vara helt nertryckt i tårtan, så att pinnarna inte syns, men jag vågade inte klämma ner den helt för att kunna fotografera tårtan, när jag måste plocka bort dekorationerna för att tårtan skulle kunna transporteras hem...)

 Grattis på 12-års dagen Wilma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar