foton

foton

söndag 16 mars 2014

Bjj födelsedagstårta


Vi firade min sambos födelsedag här hemma igår. Hans tårtbeställningar är ju inte heller världens lättaste nu för tiden...:) Han har tränat Brasilian Jiu Jitsu i några år nu, så det var ju förstås en sådan tårta han ville ha. :) Och så fick det bli!


 Jag har inte gjort så många "gubbar" ännu med sockermassa och marsipan, och jag vet inte heller om jag är så förtjust i att försöka laga sådana..Men gubbar skulle det ju vara på denna tårta, så det var bara att låta fantasin flöda fritt en stund, för att komma på några idéer till bjj temat.
Gubbarna blev dessutom så stora, fast jag tyckte att jag började med så små delar..;) Men dom rymdes nog på tårtan, så det var ju huvudsaken! :)


Tårtan bestod av ljust tårtbotten, hallonmousse och chokladmousse gjord på fazers Wienernogat, som är min sambos favorit godis. Den är spacklad med vit chokladsmörkräm, och täckt med marsipan. Ränderna och gubbarna är sockermassa.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar