foton

foton

fredag 20 juni 2014

Grattis älskade mamma 50 år! :)


Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det min kära mammas 50 års dag! :D
Det skall firas med fest och mycket skålas ikväll med ca 40 gäster. Midsommaren till ära blir det gräddtårtor med jordgubbar, som serveras till kaffet.


Mamma frågade redan för länge sedan, om jag orkar laga tårtorna till hennes fest, OM hon har en fest. KLART man säger ja till familjen också, när man allt som oftast bakar åt andra. Så nu har jag slitit i köket hela gårdagen och idag, för att få klart dessa läckerheter innan det bär av till festlokalen. :)


Tårtorna innehåller glutenfria tårtbotten, chokladmousse gjord på daim, och jordgubbsrabarbermousse. Tårtan garnerades med färska jordgubbar, och vispgrädde. Senare ska jag ännu lägga på lite citronmeliss och violer, så blir det lite mera färg på tårtorna. :)
Lagade allt som allt 4st likadana tårtor, men ena stack iväg igår redan, så bilderna blev med bara 3st tårtor. Men inte dåligt det heller :).

Härmed säger jag TREVLIG MIDSOMMAR till er alla!


Nu tar jag familjen med och sticker iväg på fest! :)
Har packat otaliga väskor och kassar, och bilen är proppfull. Guuud hur man släpar med grejer när man blir borta över natten, och när barnen skall ha med lite leksaker och en mängd rena kläder, blöjor, mat etc...men roligt ska det bli!

NU blir det också äntligen sommarlov för min del! 
Bakar inget åt någon nu på en tid, bara till egna kalas. :)
(så jag upppdaterar nog bloggen lite nu och då, fastän det är sommar :) )

Ha en härlig sommar allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar