foton

foton

söndag 8 juni 2014

Jordgubbstårta

Här kommer ännu en tårta med jordgubbar :)
Men eftersom det är jordgubbstider, så lär ni ska få se många sådana ännu denna sommar! :)


Denna tårta beställde min granne, till fredagens middagsbjudning. Jag fick helt fria händer, och tyckte att det skulle passa med en jordgubbstårta med grädde och färska jordgubbar. Jag passade dessutom på att pröva mitt nya recept på en tårtfyllning. Vet inte vad dom tyckte, men enligt mig själv så blev den god. :)

Tårtan bestod av glutenfritt tårtbotten, jordgubbsrabarbermousse, och chokladmousse gjord på vit choklad. Den är dekorerad med vispad grädde och färska jordgubbar. Lite citronmeliss och ett ananaskörsbär (physalis) fick pryda mitten på tårtan.
Ville denna gång pröva på att göra korgmönster med grädde. Har gjort det bara en gång tidigare, och tyckte att det var allt för länge sedan. Får nog fortsätta öva, men som dom säger: Övning ger färdighet! :D

Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar