foton

foton

tisdag 22 juli 2014

1 års tårta med prinsesskrona


Min kusins dotter firade sin 1 års dag igår, och så här såg hennes tårta ut.
Önskemålet var en rosa prinsesstårta, så det fick bli en tårta med en prinsesskrona som dekoration. Jag tycker att dessa prinsesskronor är sååå fina! :) Man behöver inte spöka ut tårtan med en massa olika grejer, för denna krona gör helheten så perfekt. Mera behövs inte.

Tårtan bestod av glutenfritt tårtbotten, hallonmousse och kinuskimousse. Den var spacklad med smörkräm och täckt med rosa marsipan. Dekorationerna är sockermassa.


Jag fullkomligt älskar denna utstickare med babyfötter! :) Den är bara såå otroligt gullig. :) Små tassande fötter runt om på tårtan, tycker jag att passar så bra på barntårtor.


Nu blir det lite sommarpaus igen från allt vad bakning heter, för dom har lovat 25-30 grader varmt o strålande sol hela veckan! :)
På fredag tar jag min lilla familj med mej och sticker iväg till svärfars stuga på Åland. :)
Skall bli så härligt skönt att komma bort lite!

Ha en härlig fortsättning på sommaren, allihop! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar