foton

foton

onsdag 9 augusti 2017

Somriga Bröllopstårtor med jordgubbar

God kväll på er!

Här kommer ett inlägg med bröllopstårtor från lördagens härliga sommarbröllop!
Det var min barndomsvän som gifte sig och jag fick äran att göra tårtorna.
 Det blev 4 st likadana tårtor, med grädde, choklad och jordgubbar.


Bruden är som sagt min barndomsvän och vi har tillbringat otaliga timmar i varandras sällskap under hela vår uppväxt, vi har även jobbat på samma jobb, och nu när vi båda är vuxna och har egna barn, så råkar dessutom våra barn vara i ganska samma ålder, så dom kan leka med varann när vi träffas.
Vi har känt varandra i ca 30 år (!) och hennes familj och släkt är lika bekant för mig, som min egen familj. :) Så när hon frågade mig om jag även ville fotografera deras bröllopsbilder, så var det ju självklart att jag skulle ställa upp.:)


Önskemålet på tårtorna var att det skulle vara glutenfria tårtor, och gärna någonting med choklad.
I övrigt hade jag rätt så fria händer. :)

Tårtorna bestod av glutenfritt tårtbotten, chokladmousse gjord på mjölkchoklad (fazer blå), och jordgubbsmousse. Tårtan var täckt med vispad grädde och mörk choklad, och dekorerad med chokladdoppade jordgubbar.




 Skulle ha haft en enorm lust att lägga hit en massa romantiska bröllopsbilder också, men stod emot frestelsen, så att brudparet får ha sina bilder för sig själva. ;)

God fortsättning på kvällen allihop!

♥ ♥ ♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar