foton

foton

måndag 19 januari 2015

Födelsedagstårta med banan, jordgubbar och choklad

Hej på er!
Helgen har gått i arbetets tecken, men idag är jag och mina busfrön lediga. Så nu när barnen tar en liten tupplur, så tänker jag passa på att titta in på bloggen en stund. :)
Dags för följande inlägg tycker jag! :)


Dagens inlägg är en rätt så mastig tårta, med smak av banan, jordgubbar och choklad. Gott för en som älskar tårta, vill jag påstå! :)
En arbetskamrat till mig ställde igång till 13-års kalas hemma hos sig igår, och eftersom hon hade fullspäckat program hela helgen, så frågade jag tidigare i veckan, om hon vill att jag slänger ihop en tårta till kalaset. Det fick jag. :) Och eftersom jag älskar choklad, så fick det bli en tårta som var dekorerad med choklad, och lite jordgubbar.


 Tårtan bestod av glutenfritt tårtbotten, jordgubbsmousse och bananfyllning. Den är täckt med chokladsmörkräm, som jag dessutom blandat ner 100g mörk choklad i, för att få fram mera chokladsmak. Färska jordgubbar och hackad daim fick pryda tårtan, för visst är jordgubbar och choklad en klockren kombination!? :) Lite syrligt och lite sött...Mmmums!


Det var allt för denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar