foton

foton

söndag 15 december 2013

Pepparkakshuset 2013


Årets pepparkakshus fick bli samma modell som fjolårets. Modellen till delarna är från tidningen Hembakat 6/2011 (Julbak). 
Jag tänkte redan förra året, att nästa år skall jag göra husväggarna lite mindre, för huset kändes onödigt stort. Men i år igen gjorde jag samma misstag (läs: modell) som ifjol, och kom på det först när delarna redan var färdiggräddade. Så årets pepparkakshus, och förra årets pepparkakshus, är ganska så lika. Men har lovat mig själv att NÄSTA ÅR, skall det bli ett lite mera avancerat pepparkakshus...kanske rentav ett muminhus, när min lilla kille är så enormt förtjust i mumin :). Jag hade lite fantasibrist, när det gällde godis till årets pepparkakshus, så efter många om och men, så blev det lakrits i olika färger. Ville inte ha franska pastiller eller smarties, som så många andra lägger på sina pepparkakshus, och inte ville jag ha bara kristyr heller. Gillade utseendet på fjolårets pepparkakshus, men man kan ju inte laga ett likadant, som ett man redan har gjort heller. :)
Här kommer en bild på vårt pepparkakshus 2012 också:

Samma tomtar bodde i  pepparkakshuset 2012.

Det blev inga recept till bloggen denna gång, men skall försöka uppdatera imorgon också, med några godsaker..:) Ha en skön söndagkväll allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar