foton

foton

söndag 25 maj 2014

Gräddtårta med jordgubbar och kiwi


Den här tårtan bjöd jag på till eftermiddagskaffet på tisdagen, när vi fick efterlängtade kaffegäster på besök. :) Min sons gudföräldrar kom hem, efter nästan 9 månader i San Francisco. Dom hade med sig en hel hög med presenter åt oss, och jag väntar sååå på att få kolla igenom alla tusentals bilder som dom har från sin tid där borta. :)
Min sons gudfar skrev för länge sedan, att när dom kommer hem så vill han ha en tårta med jordgubbar och kiwi på. Och självklart fick han det! :) Det blev en kul grej det här, för jag tror t.o.m att han själv lite hade glömt bort det. :)

Tårtan bestod av glutenfritt tårtbotten, chokladmousse gjord på vit choklad, och jordgubbsmousse med lite mosade jordgubbar utanpå. Tårtan är täckt med vispad grädde, och dekorerad med färska jordgubbar och kiwi :).
Somrig tårta till en helt ljuvlig start på sommaren! :)
Och framförallt: VÄLKOMNA HEM EMMA OCH ALEXI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar