foton

foton

fredag 2 maj 2014

My little pony tårtdekoration

Hej på er!
Tänkte att jag skulle samla alla dekorationer som jag gjort till andras tårtor, under en egen flik, så att ni kan kolla in dem också. :)
Denna My little pony, finns också i Emil tårta inlägget, men egentligen hör den ju inte dit, så jag ville göra ett eget inlägg åt den. :)

Denna My little pony och en hel massa blommor i olika färger, prydde Agnes tårta när hon firade sin 7 års dag, samtidigt som lillebror firade sin 3 års dag.


Ponnyn ät gjord i enbart sockermassa, med några spaghettistrån som stöd i benen och huvudet.
Några av färgerna på blommorna och i håret, är marsipan (t.ex röd, grön och gul)
resten är sockermassa.
Jag gjorde också en stooor regnbåge, som jag hade tänkt lägga på tårtan,
med den fick bli oanvänd när den sist och slutligen inte passade dit. Så kan det gå när man gör dekorationer till tårtor som man inte sett/ vet storlek och form på. :)

Men födelsedagsbarnet var nog nöjd iallafall, och det är ju huvudsaken! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar