foton

foton

torsdag 24 oktober 2013

Bloggpremiär! :)



Äntligen! :) Efter en lång tids funderande, tog jag mig i kragen och skapade en bakblogg åt mej :)

Jag har länge velat ha en egen bakblogg, för att samla just mina favoritrecept och dela med mig av bilder på mina tårtor och bakverk. Blev lite rädd när jag såg hur många fantastiska kakbloggar det finns på nätet, men sen tänkte jag, att då kan det ju inte skada med en till. ;)

Bakning är min stora passion, min hobby, och det är så fantastiskt härligt att skapa något vackert, och feedbacken man får för en tårta, gör det värt besväret :)

Här kommer bloggens första tårta. Det är en födelsedagstårta till min faster, som fyllde år i slutet av september. Synd att jag inte kom ihåg att fota tårtan, förrän den redan var påbörjad. Det är andra gången i mitt liv, som jag har gjort en tårta med marsipan (är mera en gräddtårtsfantast), så slutresultatet blev helt bra. Övning ger färdighet, så kanske man klarar av det utan fula ord i framtiden :) Enjoy





Tårtan består av glutenfritt ljust tårtbotten "lika delar" smaksatt med vanilj, jordgubbsmousse, och dumlefluff. Den är spacklad med smörkräm, och täckt med marsipan som jag färgat vitare. Dekorationerna är marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar