foton

foton

söndag 27 oktober 2013

Ellas dop

Vår dotter Ella döptes igår, och här kommer tårtorna som jag gjorde till dopkaffet. Jag hade redan länge sett framför mig, att hennes tårtor skulle bli riktigt "flickiga" och rosa, och det blev dom nog. :)

 Marsipantårtan bestod av glutenfritt tårtbotten "lika delar" smaksatt med kakao, fyllning 1 var chokladmousse gjord på daim, och fyllning 2 var vaniljkräm (glasskräm), med mosade hallon under. Tårtan var spacklad med en underbart god chokladsmörkräm, och täckt med marsipan. Dekorationerna är gjorda i sockermassa.


 Gräddtårtan bestod av glutenfritt ljust tårtbotten "lika delar", kinuskimousse, och passionsfruktsmousse. Den är garnerad med kinuski, och vispad grädde som jag färgat rosa. Hjärtat är spritsad kristyr, och resten av dekorationerna är gjorda av sockermassa.


 Mini cupcakes (glutenfria) serverades också i samma färgtema, rosa och vitt. Hittade ett nytt recept på choklad cupcakes här, som jag ville pröva. Frostingen är vitchoklad frosting, som jag färgat hälften rosa.




2 kommentarer:

  1. Oj nam. Får man komma och äta rester? ;) vitchokladfrosting låter superbt, väntar med iver på receptet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha ha, vänta bara tills du läst receptet :) Kan inte bli så mycket lättare än det! :)

      Radera